KATAKAN TIDAK PADA CROCS!!!

Bismillahirrahmanirrahim,,


Wahai insan yang bergelar Muslim, saya merayu pada kalian agar memboikot kasut yang berjenama CROCS. Ayuh ”KATAKAN TIDA PADA CROCS!”.

 Pasti ada yang tertanya-tanya kenapa? Teruskan bacaan anda, jawapannya ada saya sediakan.

Tahukah kalian terdapat kalimah Allah yang tersembunyi di sebalik logo kasut ini? Ianya bukan sekadar logo seekor buaya yang cute.



Gambar ini saya peroleh dari seorang sahabat saya melalui laman sosial facebook.
Lihat imej di bawah,,,,








Nah, jelas, terang dan nyata bukan? Anda rasa semua ini kebetulan atau disengajakan?

So, apa tggu lagi, bakar kasut crocs anda!!. Saya tahu ramai yang akan marah dan termakan hati dengan apa yang saya wawarkan ini, dahla kasut ni mahal..walaubagaimanapun anda boleh goreskan logo crocs ini.

Dalam surah al-Baqarah, 120, Allah berfirman:
Tidak akan redha orang Yahudi dan Nashara sehingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah, ”Petunjuk Allah itulah petunjuk yang sebenarnya”. Bila kamu mengikuti hawa nafsu mereka sesudah menerima ilmu dari Allah, maka tidak ada bagimu pembela atau penolong dari balasan Allah.

Dalam ayat ini Allah mengingatkan bahawa golongan Yahudi dan Nashara tdak akan puas atau rela kepadamu sebelum kalu mengikuti agama dan kehendak mereka, kerana itu tidak usah menjilat-jilat atau merendah-rendah pada mereka, dan kerahkan tenaga dan ushamu pada apa yang ditugaskan Allah kepadamu untuk mencapai redha Allah semata-mata. Maka hanya itulah satu-satunya jalanuntuk keselamatan dan kebahagiaan dunia dan akhiratmu.



Kmudian pada penutup ayat berupa ancaman jika sampai mengikuti jejak dan tipu muslihat Yahudi atau Nashara sesudah menerima tuntutan Allah dalam Al-Quran dan tuntutan Rasulullah s.a.w, maka takkan ada seorang pun yang akan melindungi atau membla jika Allah menyiksa pada seseorang yang menyeleweng dari tuntutan Allah kerana terpengaruh atau tertipu oleh rayuan kaum Yahudi, Nashara atau lain-lainnya dari usuh-musuh Islam.

Dipetik dari Terjemahan Singkat Tafsir Ibnu Katshir, m/s 206-207
Pendapat peribadi saya, dah jelas orang Yahudi dan Nasrani ingin benar menghancurkan orang Islam, jadi sebagai insan yang bergelar Muslim, kita kenalah peka dan jangan memandang remeh perkara2 yang mempersendakan agama kita. Mungkin ini betul2 agenda Yahudi sapa tahu??

Tiada langsung niat di hati untuk menjatuhkan reputasi atau menjahanamkan business crocs, Cuma ingin buat yang terbaik untuk agama Islam.
Sekiranya ianya adalah secara kebetulan yang tidak disengajakan saya mohon maaf kepada pihak crocs, daripada penciptanya, perekanya, pengedar, pembeli, pemakai dan tak lupa kepada yang bercita-cita untuk memilikinya. Tetapi sekiranya ini benar agenda Yahudi laknatullah, ANDALAH YANG RUGI..
Jika zaman dahulu Rasulullah dihina, dicaci, dikecam dan sebagainya demi menegakkan agama Allah, knp hari ini kita sewenang-wenangnya meletakkan Allah di bawah.
HORMATILAH AGAMA KITA, ALLAH ITU TINGGI DARJATNYA.. ALLAHUAKBAR3x